رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا:

تمام انترن‌ها و رزیدنت‌های آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی گفت: : روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.
تصویر تمام انترن‌ها و رزیدنت‌های آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علی احمد آقاپور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار داشت: روند ابتلا و بستری در آذربایجان‌غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل بهار بدترین فصل برای جهش ویروس به شمار می‌آید، احتمال جهش ویروس و ایجاد گونه جدید در کشور وجود دارد.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در کنترل اپیدمی بیان کرد: مهمترین بحث در پیشگیری، استفاده از ماسک است و استفاده 50 درصدی مردم از ماسک اصلا قابل قبول نیست و اگر می‌خواهیم اپیدمی کنترل شود، استفاده 90 درصدی از ماسک مورد انتظار است.

آقاپور تصریح کرد: رعایت فاصله‌گذاری و همچنین وجود تهویه مناسب در اماکن از جمله موضوعات مهمی است که در پیشگیری از ابتلای بیماری مطرح است و باید این موارد با توجه ویژه‌ای رعایت شود.

وی در خصوص اهمیت واکسیناسیون بیان کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن واکسنی است که به دستتان می‌رسد. ممکن است در هر یک میلیون دوز تزریقی 4 نفر به واکسن تزریقی عوارض نشان دهند که این رقم در مقابل عوارض افراد مبتلا به بیماری کرونا بسیار اندک است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام می‌دهد و در آذربایجان‌غربی تمام اینترن‌ها و رزیدنت‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

285192